Jsme odlišní, jinak se učíme - výuka žáků s odlišnou úrovní nadání
Typ vzdělávacího programu: Kmenové vzdělávání
Anotace vzdělávacího programu:
Praktický seminář zaměřený na žáky s různým rozumovým nadáním nabídne porozumění procesu diferenciace a individualizace při osvojování znalostí žáky ve výuce. Různě rozumově nadaní žáci vyžadují odlišné přístupy ve výuce. V procesu individualizace výuky dochází ke stanovení takových kritérií pro zvládání učiva a jeho hodnocení, aby vyhovovala spektru různého nadání žáků. Aby si žák osvojil znalosti v procesu výuky, je nutné jednak respektovat různé styly učení žáků, jednak využívat postupy a metody, které ho budou motivovat a aktivizovat.
Zaměříme se na problematiku žákových učebních stylů, učebních úloh, jejich hodnocení i aktivizujících výukových metod a tvorbu učebních úloh pro žáky a vytváření příznivých podmínek pro rozvoj osobnosti.
Zamyslíme se nad cíli, kterých chceme ve výuce dosáhnout. Využijeme postupů reflexe a hodnocení vlastní práce.
Pracovat budeme aktivizujícími metodami a metodami kritického myšlení i postupy rozvíjejícími osobnost žáka.
Dílčí témata:
- Diferenciace a individualizace
- Učební styly a učební strategie žáků
- Bloomova taxonomie při vytváření učebních úloh
- Cíle učení a závazné výstupy
- Kriteriální hodnocení, formativní hodnocení
- Kritéria a indikátory pro hodnocení znalostí
- Aktivizující výukové metody
- Práce s textem
- Vytváření příznivého klimatu
- Rozvíjení osobnosti žáka
- Evaluace, sebereflexe, sdílení nových poznatků
Číslo programuW46-51-17-242 Kód programuW46 |
Číslo akreditaceMSMT-21190/2022-4-763 |
Garant
PhDr. Iva Šeflová, Ph.D.
770 130 512
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
16. prosince 2024, 8:30–14:00
Cena
800,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|