Webinář Agrese a agresivita žáků - možnosti řešení na základní škole
Typ vzdělávacího programu: Kmenové vzdělávání
Anotace vzdělávacího programu:
Webinář je zaměřen na oblast rozpoznání forem, směrů a příčin agrese, na rozdíl mezi agresí a agresivitou, snaží se odpovědět na otázku, jaké jsou vlivy dědičnosti, rodinného prostředí a společnosti na sílení agresivních tendencí jedince. Dále se úzce zabývá směry agrese u žáků a možnosti řešení této agrese na základní škole. Součástí semináře jsou modelové situace konfliktního chování, ale i otázky agresivity a trestu - způsoby a formy trestání, pravidla při používání trestu a alternativní možnosti řešení agresivního chování.
Obsah dvoudenního webináře:
1. den
1. blok (90 minut)
- Rozdělení základních pojmů agrese x agresivita
- Příčiny zvýšeného výskytu agresivity u žáků – genetické předpoklady, chování skrytě agresivní matky a důsledky na chování dítěte – možnost vzniku opozičního vzdoru u dítěte (rozbor základních charakteristik chování dítěte v opozičním vzdoru, možnosti řešení), potvrzování funkčnosti agresivity v souvislosti se zvýšenou agresivitou u jedince
Přestávka 60 minut (v rámci níž je možno maximálně 30 minut věnovat reakcím na vznesené dotazy a podněty účastníků)
2. blok (90 minut)
- Agresivita způsobená organickou bází, agresivita u dětí s neuspokojenou bazální jistotou (rozbor bazální jistoty, kategorie dětí s neuspokojenou bazální jistotou, typické projevy chování těchto dětí, možnosti řešení)
- Agrese jako projev agresivity v chování žáka. Směry agrese – agrese vybitá na neživém předmětu, agrese vybitá na zvířeti
2. den
1. blok (90 minut)
- Autoagrese – typy autoagresí – stereotypní autoagrese, automutilace, kompulzivní autoagrese, impulzivní autoagrese – spouštěče výše uvedených typů autoagresí – psychické týrání, přetěžování, střídavá péče, možnosti řešení v rámci školního prostředí.
- Základní dělení agresí – agrese emocionální, instrumentální nutná a žádoucí – jejich projevy ve školním prostředí, možnosti řešení
Přestávka 60 minut (v rámci níž je možno maximálně 30 minut věnovat reakcím na vznesené dotazy a podněty účastníků)
2. blok (90 minut)
- Moyerova klasifikace agresí: predátorská agrese – její projevy u žáků a pedagogů, scénář doplity, racionality a skupinové hlouposti – důsledky pro dítě procházející tímto scénářem, predátorská agrese v pohybu v souvislosti se šikanujícím chováním. Agrese mezi samci nebo samicemi – Gloningerův vývoj osobnosti dítěte, základní scénáře chování, které vzniká už v předškolním věku, děti se zvýšenou mírou bránění se poškození, děti se zvýšenou mírou impulzivity, se zvýšenou mírnou závislosti na psychologické odměně - jejich chování ve školním prostředí – směřování k agresi či submisi – důsledky pro další vývoj jedince
- Možnosti řešení agresivního chování u žáka v rámci školy (školského zařízení - ve školní družině) – základní formy regulace chování, pravidla při používání metody odměn a trestů, pozitivní motivace jako možnost korekce agresivního chování
- Diskuze a sdílení zkušeností
Záznam webináře bude umístěn na úložišti NPI ČR k opětovnému zhlédnutí po dobu jednoho týdne.
Číslo programuE32-03-24-242-01 Kód programuE32 |
Číslo akreditaceMSMT-6488/2022-6-328 |
Garant
JUDr. PhDr. Dušan Fousek
770 146 258
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
13. a 15. ledna 2024 16.00 - 19.00 hod.
Cena
830,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|