Využití nových metod a forem ve výuce tanečního oboru na ZUŠ
2.VII/4 j) kulturní povědomí a vyjádření
Jádrem semináře je praktická metodologie výuky v tanečním oboru specifikovaná pro osobité potřeby žáků v základní umělecké škole. Obsah: problematika výuky v přípravném studiu, v I. a II. stupni základního studia, ve studiu pro dospělé, příprava choreografií na veřejná vystoupení a na soutěže, spolupráce s korepetitorem, výběr a zpracování hudebního doprovodu, využití aktivizačních prvků ve výuce za pomoci Orffova instrumentáře či jiných rytmicko melodických způsobů doprovodu. Do programu budou efektivně zařazovány příklady dobré praxe lektora a účastníků kurzu se zaměřením na výběr a využívání dekorací, kostýmů, osvětlovací techniky. Součástí bude ukázková hodina výuky se žáky. Je tedy uplatněn princip aktivní účasti učitelů a princip vzájemné konzultace konkrétní problematiky. Zvláštním doplněním semináře bude diskuse o možnostech kvalifikačního vzdělávání učitelů tanečních oborů ZUŠ.
Poznámka: Seminář bude zaměřen na hudebně tanečně dramatický projev vycházející z bohaté základny fenoménu lidového umění.
- rozšiřování osobitého pohybového slovníku a rozvíjení tvůrčího potenciálu dětí i pedagoga
- práce s výrazovými prostředky tance (rytmus, tempo, dynamika, prostor)
- využití pohybových, slovesných, hudebních a dramatických prvků dětského folkloru pro výchovu tanečníka
- tvůrčí práce s díly hudebních skladatelů, kteří se ve své tvorbě inspirovali lidovým uměním (A. Dvořák, L. Janáček, B. Martinů, Z. Lukáš, I. Hurník, J. Krček..a další)
Číslo programuO08-07-22-222-05 |
Číslo akreditaceMSMT-7136/2021-6-310 |
GarantMgr. Dana Veselá, Ph.D. 770 181 771 Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript. |
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
..2022;;;9.00-16.30;;;září;;;2022
Cena
1250.00,-Kč
|
|
||||
|
|
||||
|
|
Poznámka
Seminář bude zaměřen na hudebně tanečně dramatický projev vycházející z bohaté základny fenoménu lidového umění.- rozšiřování osobitého pohybového slovníku a rozvíjení tvůrčího potenciálu dětí i pedagoga
- práce s výrazovými prostředky tance (rytmus, tempo, dynamika, prostor)
- využití pohybových, slovesných, hudebních a dramatických prvků dětského folkloru pro výchovu tanečníka
- tvůrčí práce s díly hudebních skladatelů, kteří se ve své tvorbě inspirovali lidovým uměním (A. Dvořák, L. Janáček, B. Martinů, Z. Lukáš, I. Hurník, J. Krček..a další)