Postavení asistenta pedagoga ve školském systému - MŠ
- Legislativní ukotvení funkce AP, rozlišení školní asistent, osobní asistent, asistent pedagoga. Budeme se věnovat legislativnímu ukotvení pozice v právním systému ČR a věcem souvisejícím z hlediska práva. Rozbor jednotlivých typů (pozic) asistentů, se kterými se ve škole můžeme setkat, specifika těchto pozic. 1 hod.
- Vymezení kompetencí AP x učitel, varianty a možnosti práce AP ve třídě, náplň práce asistenta pedagoga, metody práce AP. Vztah AP – dítě – učitel – rodič/rodina, metodická podpora prostřednictvím ŠPZ. 1 hod.
- Bariéry a rizika v práci AP (osobnostní vlastnosti AP, syndrom vyhoření, mlčenlivost, etický kodex, neoprávněné nároky ze strany zákonných zástupců, nerespektování AP učitelem, přenášení pravomocí učitele, nefunkční komunikace učitel – AP, práce nad rámec pracovních povinností, …). 1 hod.
- Specifika spolupráce a komunikace AP a učitele u jednotlivých skupin handicapů v mateřské škole.
Pozornost bude věnována specifikům práce, spolupráce a komunikace při vzdělávání dětí s handicapem v některé z následujících oblastí na úrovni mateřské školy, 3 hod.:
- narušená komunikační schopnost
- sluchové postižení a oslabení sluchového vnímání
- tělesné postižení
- porucha autistického spektra
- specifické poruchy chování
- odlišné kulturní a životní podmínky
- zrakové postižení
- nadání
- kombinované postižení
- Rozbor konkrétních případů 1 hod.
- Diskuze, materiály související s problematikou 1 hod.
Číslo programu
K99-02-15-232
|
Číslo akreditace
MSMT-28430/2022-1-946
|
Garant
Bc. Martina Krumpolcová
775 755 038
Tato e-mailová adresa je chráněna před spamboty. Pro její zobrazení musíte mít povolen Javascript.
|
Druh vzdělávání
|
Kraje
|
Datum konání
bude upřesněno

|
Typ akce
Vzdělávací program
|
|

|
Počet hodin
8
|
|

|
Lektoři
|
|

|
Místo konání
NPI ČR Karlovy Vary, Západní 15
|
|

|
MAX účastníků
10
|
|

|
Cílová skupina
učitelé MŠ
|
|
Přihlásit se