Udělování a odnímání schvalovacích doložek učebnicím a učebním textům
MŠMT vydalo aktualizované sdělení k postupu a stanoveným podmínkám pro udělování a odnímání schvalovacích doložek učebnicím a učebním textům.
Konference FNV
Konference k tématu propojování formálního a neformálního vzdělávání včetně zájmového
Informatické myšlení
Rozvoj informatického myšlení probíhá u dětí již v předškolním vzdělávání. Na 1. stupni ZŠ se v současnosti na rozvoj informatického myšlení zaměřuje vzdělávací oblast Informatika. Je založen na aktivních činnostech v různých předmětech, při kterých žáci využívají informatické postupy a často je s rozvojem informatického myšlení nedáváme do souvislosti.
Plynulý přechod PV – ZV
Uvedené inspirace jsou určené pro učitele MŠ i 1. stupně ZŠ a poskytují příležitost k získání vhledu do procesu plynulého přechodu mezi danými stupni.
Jazyková propedeutika
Jazykovou propedeutiku chápeme jako seznamování se s různými jazyky, napomáhá motivaci a pozitivnímu přístupu žáků k jazykům, připravuje je na život v multikulturní a mnohojazyčné společnosti. Jde především o společné objevování jazykové a kulturní odlišnosti, která však není překážkou porozumění. Jejím hlavním principem je rozvíjení dovedností, které usnadní učení jak cizím jazykům, tak i jazyku mateřskému.
Realizované pilotní semináře FNV
Přehled realizovaných pilotních seminářů propojování formálního a neformálního vzdělávání včetně zájmového pro učitele
Dovednosti pro život
Evropská agenda pro učení dospělých | Aktuality z projektu | Materiály
Kromě profesních dovedností si jako dospělí potřebujeme rozvíjet v průběhu celého života i další dovednosti, abychom byli schopní reagovat na výzvy, které život přináší.
Společné vzdělávání a podpora škol krok za krokem KA4
Výuka češtiny jako druhého jazyka pro žáky-cizince.