Před školami je nelehký úkol hodnocení činnosti žáků, při kterém mají podle pokynů MŠMT zásadně přihlédnout k průběhu školního roku a k vysokému podílu online výuky. Jak to však konkrétně udělat?
Inspirujte se v našem dnešním webináři, v němž vám tři ředitelé škol ukážou, jak hodnocení ve svých školách řeší oni. Mimo jiné se shodují na tom, že neexistuje jeden zaručený návod a že současná situace představuje velkou příležitost pro jakousi inventuru v hodnocení. Ředitelům, učitelům, ale i žákům a rodičům dává možnost přemýšlet o významu hodnocení a jeho smyslu pro všechny zúčastněné.
Své zkušenosti ve webináři sdílí:
Karel Derfl, ředitel menší vesnické školy ZŠ a MŠ Chraštice, předseda sdružení Trvalá obnova školy, které pomáhá zapojeným ředitelům, aby se necítili ve svém snažení osamoceni, dále je průvodcem programu Ředitel naživo.
Pavel Škramlík, ředitel Sportovní soukromé základní školy v Litvínově, zároveň mentor a kouč a spolupracovník Akademie Libchavy.
Petr Jíša, ředitel větší základní školy Vorlina ve Vlašimi a spolupracovník NPI v projektu SYPO, kde se podílí na tvorbě modelu podpory ředitelů.
Webinář bude odpremiérován 14. ledna v 16:00 na YouTube kanálu projektu SYPO:
Důležitému tématu hodnocení se budeme určitě věnovat i v budoucnu.
Další dokumenty:
Smysluplné hodnocení, realizováno pedagogy ZŠ A MŠ CHRAŠTICE 2019/2020
https://www.projektsypo.cz/dokumenty/smysluplne_hodnoceni_-_rozcestnik_pro_pedagogy.pdf
SSZŠ Litvínov – ukázky sumativního hodnocení
https://www.projektsypo.cz/dokumenty/SSZS-Litvinov_-_ukazky_hodnoceni.pdf
Doporučení pro školy k hodnocení na vysvědčení za 1. pololetí 2020/2021
https://www.edu.cz/wp-content/uploads/2021/01/Doporuceni_hodnoceni_na_vysvedceni-1.pdf
Doporučení Učitelské platformy Slovní zpětná vazba nejen na vysvědčení
https://www.ucitelskaplatforma.cz/wp-content/uploads/2021/01/SLOVNI%CC%81ZV_inspirace.pdf