Zapojme všechny – podcast o životě se sluchovým postižením a dopady dětské mozkové obrny

Zapojme všechny – podcast o životě se sluchovým postižením a dopady dětské mozkové obrny

Národní pedagogický institut České republiky

18. 2. 2021 – V novém podcastu hovoří moderátorka Marta Kozdas se speciálním pedagogem a básníkem Honzou o životě s handicapem.

Honza slyší jen ze sedmi procent a celoživotně se potýká s dopady dětské mozkové obrny. S moderátorkou jsou přátelé a v novém podcastu Pomohla mi běžná škola si otevřeně povídají o životě s handicapem. Najdete zde i přepis celého rozhovoru.

  • Jaké je to žít s handicapem?

  • Co obnáší Honzův handicap, jak a co vlastně slyší, jak fungují naslouchadla?

  • Jak se projevily u Honzy dopady přidušení při porodu, dětská mozková obrna?

  • Co vše pro něj udělali rodiče? Jak s ním cvičili, jak ho podporovali a co mu dopřáli?

  • Jak se Honza celý život vnímá a jak se postupně přijímal i se svými handicapy?

  • Kdy a jak se u něj ukázalo literární nadání?

  • Základní škola, osmileté gymnázium… – jaká byla Honzy cesta vzdělání?

  • Jaký byl jeho osobní život, co holky a vztahy?

To vše se dozvíte v novém podcastu. Nyní je Honza šťastně ženatý, má dvě děti. Své básně publikoval například v literárních časopisech. Na kontě má už také svůj knižní debut. 


Podcast Zapojme všechny

Nové díly podcastu o společném vzdělávání Zapojme všechny publikujeme vždy jednou za 14 dní ve čtvrtek. Moderátorky Marta Kozdas a Adéla Pospíchalová si v nich povídají s odborníky na vzdělávání a výchovu a také s rodiči a žáky či studenty.

Podcast vzniká v projektu Podpora společného vzdělávání v pedagogické praxi a je součástí webové aplikace pro pedagogy a rodiče Zapojmevšechny.cz. Dostupný je také například prostřednictvím aplikací Spotify, Google Podcast nebo Apple Podcast.

Zatím vyšlo:

PODCAST 1. díl: Proč jsem se Samíka nevzdala – příběh Pavly, maminky syna se závažným zdravotním postižením

PODCAST 2. díl: Jak na pedagogickou intervenci po novele Vyhlášky č. 27/2016 Sb.

PODCAST 3. díl: Škola jako nástroj integrace cizinců aneb „umět učit cizince znamená umět učit“